If friends were flowers, I'd pick you

2011-03-05 16:22:43



Min favoritsallad på bild ♥
Egen-påhittad sallad som jag provade på familjen idag till lunch.
Den är helt fantastisk och går snabbt att göra,
Jag brukar äta den {mest på sommaren} när jag kommer hem och vill ha något
gott, lätt och snabbt
{mindre roligt att laga middag när man bor ensam} 



AMANDA's SALLAD

♥ KYCKLING; jag ugnssteker mina
filér i en stekpåse med honung, soya, olivolja,
paprikapulver, vitpeppar, salt och citron.

♥ SALLADSMIX; finns på de flesta
matbutiker bland grönsakerna.
{men det går ju att ta vilken sallad man vill,
dock undviker jag isbergssallad}

♥ GNOCCHI PASTA; flerfärgad, lite nyttigare
pasta. Finns i matbutiker.

♥ RÖDLÖK

♥ FETAOST

♥ RIVEN PARMESANOST

♥ SOLTORKADE TOMATER; köps i matbutiker
{den sorten på burk som är inlagd i kryddor och är strimlad}

♥ KIDNEYBÖNOR; köps i matbutiker.

♥ OLIVOLJA

♥ CITRONPEPPAR
{vit eller svart peppar}

{AMANDAs DRESSING}

♥ MANGOCHUTNEY

♥ CREME FRAICHE

♥ SÖTSUR CHILISÅS

♥ CURRY



GÖR SÅ HÄR ♥
Tillred kyckligen några timmar innan du ska äta så att den
hinner kallna. { 180¤ cirka 30-50 min efter smak}
Sätt på vatten till pastan och koka den. Låt den sedan svalna.
Blanda salladsmixen, hackad/strimlad rödlök, smulad
fetaost, riven parmesanost, soltorkade tomater,
kidneybönor {var noga med att skölja}
och citronpeppar samt lite olivolja.
Dela kycklingen i lagom bitar och blanda
i kyckling och pasta i salladen.

Blanda sedan creme fraiche med mangochutney,
sötsur chilisås och curry efter smak.

Servera gärna med en bit bröd.
{baguetter av surdeg är min favorit}


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: