Den hemska sanningen

2011-10-07 14:00:00

Acne.
Jag har haft acne så länge jag kan minnas.
I tolv år har jag ätit stark antibiotika mot acne.
Tolv år av nitton - det är inget liv.
Det har förstört så mycket för mig och jag är inte säker på att någon annan än
de som lider av acne förstår vad jag menar.
Nu har jag slutat med antibiotikan för den hjälper inte ett dugg längre.
Och så här ser jag ut idag.
Den osminkade, hemska, sanningen.



I alla fall så har jag bestämt att jag ska prova på ett naturläkemedel.
Har jag kämpat emot i tolv år så kan jag ju inte bara sluta rakt av.
Så, nu ger jag mig på Clearly Gone.
Låter sjukt B på namnet...
Bilden ovan är tagen i dag. Alltså Dag ETT.



Detta är Clearly Gone.
En mix av olika vitaminer och ämnen som är naturligt bra för hyn.
Fast i mycket högre doser än det vi får i oss dagligen.
SVINDYR - så upp till bevis!
Smakar skit gör den också! Huuja...
Så nu ska jag dricka detta, 1 matsked 3 gånger om dagen i 20 dagar.
Jag ber till GUD att det fungerar...


Någon som testat?

Postat av: DR

Ville bara önska dig en trevlig helg ♥

2011-10-07 @ 14:36:53
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Amelia

Den osminkade sanningen är bitter! Har samma problem, växlar oftast.. På sommaren är det nästan ingenting eftersom solen tar bort allt och jag blir så brun. Hoppas den produkten fungerar!! :)

2011-10-07 @ 19:34:47
URL: http://amelialemstrom.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej :) Jag hade väldigt svår akne när jag var 13-17 år. Jag åt antibiotika ca 3 år och så fort jag slutade med den blev aknen ännu värre. Då gick jag till läkaren och sa att jag ville ha en remiss till hudläkare, vilket jag fick, och då fick jag äntligen börja med roaccutan. Vet inte om du har hört talas om roaccutan, men det är ett sjukt starkt läkemedel mot akne och det gör så att ALLT försvinner och i de flesta fall får man aldrig tillbaka aknen. Det funkade på mig och jag är överlycklig över att min akne är borta. Roaccutan ger många biverkningar, men för mig var det värt. Om du lider av din akne kan det ju vara värt för dig att testa också! :) lycka till i alla fall!

2011-10-20 @ 12:40:19
URL: http://annaskriker.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej! Jag bara måste kommentera detta inlägget känner jag, för jag vet preciiiis vad du pratar om! Jag har aldrig sökt läkarhjälp för min acne då jag inte velat stoppa i mig mediciner mot det eftersom att man kan må väldigt dåligt av de medicinerna, men så i början på detta år började jag på ansiktsbehandlingar samt köpte hem speciella produkter för att få bort aknen och idag är det verkligen SÅ mycket bättre - mest tack vare att jag använder rätt produkter hemma när jag tvättar ansiktet och smörjer in mig. Nästan allting är borta och det bästa av allt - det håller i sig!! Jag skriver inte så mycket mer än så, om du inte är intresserad :) Men OM du är det så berättar jag gärna mer om produkterna och behandlingarna!



Vet hur man lider varje dag av att ha akne. Hur det är skämmigt att gå ut utan smink. Hur man känner sig äcklig och smutsig när man går osminkad på ica och alla kan se en. Det är hemskt, och så orättvist...

2011-10-20 @ 13:33:12
URL: http://emmabroman.se
Postat av: Philip

Tough shit. Känner igen mig. Tyvärr "hjälper" Apotekets grejer och diverse medel man köper från nätet minimalt såvida du inte har typ en finne som ploppar upp per vecka. Jag skulle rekommendera att du får remiss till hudläkare så läkaren skriver ut Roaccutan, vilket är det starkaste läkemedlet men ändå det bästa för det krävs oftast bara EN (!) behandlingsomgång i cirka 3 månader och sen ska inte skiten komma tillbaka något mer. Detta är från någon som provat ALLT.



Lycka till, och ha det kul som reseledare. Min bror gjorde liknande (fast på Korsika), och han var jättenöjd.



/ Philip

2011-10-20 @ 13:46:49
Postat av: Moa

Jag har provat äta vitamin-b5. Fast det jag hade hette pantotensyra som är samma sak som clearly gone. Jag åt mitt i fem månader ungefär och måste säga att det faktiskt fungerade väldigt bra för mig. Jag hade inte riktigt lika mycket acne som du, utan mest i t-zonen (panna, näsa, haka) och var ganska fet i hyn där också. Det feta försvann i princip helt efter en månad och därefter fick jag inte alls lika mycket finnar, hade faktiskt väldigt fin hy!



Jag slutade efter fem månader för att min mage började reagera på den stora dosen, i samma veva som jag slutade började jag också med p-piller. De jag åt innehöll ganska mycket östrogen vilket gjorde att min hy fortsatte att vara fin, fick sällan finnar. Men nu har jag slutat med dom och finnarna kom tillbaka lite i början men nu verkar de som att det har lugnat ner sig och att jag växt ifrån det lite, vilket jag tackar gud för. För finnar är verkligen skitjobbigt! Förstår verkligen hur du känner! Man blir verkligen irriterad och ledsen när man tittar i spegeln.



Jag hoppas verkligen att detta funkar för dig! Kan tillägga att pantotensyra är billigare än clearly gone och är samma sak. Jag åt både kapslar och pulver. Pulvret smakar ju dock åt helvete äckligt, men jag brukade blanda ut det med lite saft eller så. Här är hemsidan jag beställde ifrån: http://www.pantotensyra.se



Ha det fint!

2011-10-20 @ 14:30:28
Postat av: S

Kan du inte lägga upp en bild nu, så man får se om det blivit något bättre av de?

Förstår verkligen att du tycker det är jobbigt, håller allt tummar att det där medlet funka!

2011-10-20 @ 14:30:43
Postat av: Rebecca - the diary

jag har osså problem med acne dock är jag bara 15 år. Men gör mitt bästa för att de ska gå bort och köper produkter för över 1000 kr till min hy och tar zink tabletter och dricker två liter vatten om dagens osv.



Men säg gärna till om den funkar :)

2011-10-20 @ 14:36:13
URL: http://rebeccamalmberg.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hej!

Tror det är den produkten jag testade för ett par år sedan när jag hade väldigt mycket acne.

Tyckte tyvärr att den smakade så sjukt äckligt att jag inte kunde med att dricka/äta den mer än i ett par veckor.. Blandade med lingonsylt och allt möjligt för att få ner den men funkade inte ändå. Har däremot hört att den funkat för andra :)

När jag började med p-pillerna Yasmin, upphörde i princip acnen, nöjd!!

Mvh Matilda :)

2011-10-20 @ 17:24:53
URL: http://polkagirl.blogg.se/
Postat av: livetoday - 52 kilo

Jag har också acne men jag har inte ätit medicin så länge för den. för några år sen åt jag de gul/röda kapslarna, kommer inte ihåg namnet. Men jag började dricka aloe vera. först blev det värre sen gick det tillbaka. Använder bara mineralsmink från body shop och undviker gärna foundation.. men iih jag hoppas verkligen att det försvinner!!! Lycka till :)

2011-10-20 @ 19:02:12
URL: http://livetoday.webblogg.se/
Postat av: linn

Jag känner med dig. Har exakt samma problem och det är verkligen så jävla jobbigt! Det är som du säger, INGEN som inte har detta förstår till hundra procent hur det är. Dessutom får jag utslag av solen så jag kan inte vara i den heller. (Då blir iofs acnen bättre men då får jag andra utslag som ser nästan likadana ut, så det är bara att välja: pest eller kolera).

Önskar dig lycka till tjejen och väntar med spänning på resultatet. Då slår jag till även jag. :)

Kram

2011-10-20 @ 20:05:23
Postat av: Tove

åh jag vet precis hur det känns. Så många år av mitt liv som jag inte levde fullt ut pga acne :( hade testat alla mediciner och krämer som fanns tills jag fick roaccutan, antar att du ätit det med? Då ville det ge med sig en del. Nu äter jag ppiller, desolett, för att hålla det i schack. Men eftersom jag fick diagnosen rosacea så kmr det aldrig försvinna helt. Starkt av dig att lägga upp sånt här! Tänk om jag hade sett detta när jag var 15-16 och stannade hemma från skolan och socialt umgänge mina värsta dagar. I mina ögon var det ju bara jag som hade. Lycka till, hoppas det bli bättre i spanien!

2011-10-21 @ 00:06:14
Postat av: siv

hej jag har haft svår acne tidigare, mycket värre än det som syns på dina bilder men jag kan säga att roaccotan rädda mitt liv. Vet inte om jag stava rätt nu men gå till en privat hudläkare och be om dem, 99 av 100 blir av med sin acne.. kram siv

2011-10-21 @ 03:05:37
Postat av: Amanda

har också problem med acne, har fått antibiotika medel för en vecka sen. och jag tycker att dem hjälper lite gran och får hoppas den blir bättre!

Diggar ditt namn och blogg alla fall ;)

2011-10-21 @ 14:15:02
URL: http://amandahamriin.blogg.se/
Postat av: Lina

Du är inte ensam om acne:( så trist och kan sänka självförtoendet rejält ibland! Är det rouccatan du har ätit? Jag äter själv tabletter just nu. Har ätit dem innan också funkar relativt bra. Jag hade ett val att välja melan roucatan och dessa jag äter nu men jag valde dem jag äter nu(tetracyl) eftersom det är riktigt skrämmande med biverkningarna och alla extra saker som man behövde göra för att få äta dem.Det är så tråkigt att man ska behöva äta en massa mediciner på grund av finnar. Men jag brukar faktiskt inte bry mig så mycket, vissa dagar känns det hemskt och vissa dagar tänker jag, ääh vad fan det är inget att nojja över! :)

2011-10-21 @ 19:36:05
URL: http://linahidling.devote.se
Postat av: Emelie

Har samma pronlem så jobbigt, men ska testa detta med beställde precis en flaska ;)

2011-10-23 @ 21:45:40
URL: http://emzmazze.blogg.se/
Postat av: Mac

Hej,



Yes, detta fungerar grymt med vitamin b5/pantotensyra!



Köper mina på http://www.pantotensyra.se för de har bonusprogram så det är billigast där, man får poäng när man köper produkter, gillar på facebook mm

2012-06-03 @ 23:17:01
URL: http://www.pantotensyra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: