I minsta detalj

2011-10-17 14:39:53

Kom hem nyss.
Eller nyss och nyss.
Hade ju allt planerat in i minsta detalj idag men det sket sig.
Kom i alla fall hem med detta:



Dagen började med att jag gick upp vid 9.00.
Skulle äta frulle, gå ut med vovven, åka till gymmet, luncha med mamma och åka hem igen.
Men i stället äter jag frukost, en subbe i orange ringer på dörren och meddelar
att jag borde spola upp massa vatten då det är en vattenläcka hos grannan
som kan ta en dag eller två att fixa. Så jag rusar runt och spolar upp vatten i alla
plastbunkar jag kan hitta. Jag blir sen ut på promenad med hunden och sen iväg till gymmet.
På väg till gymmet börjar oljelampan lysa och strax efter börjar det tjuta.
Kör av vägen och ringer pappa som säger att jag får köra in till stan och parkera.
Missar tiden på gymmet, får inte tag i rätt olja till bilen och missar lunchem med mamma...
Går en väng på stan och hittar lyckligt vis nästan allt jag ska ha
- utom självklart det viktigaste! Brynskuggan från MUS som jag avgudar är slut.
Får i stället tag i en från Viva la Diva... får se om den är nått att ha.
När jag väl kommer hem igen, efter att ha kört med ett tjut hela vägen hem,
tvingar pappa mig att lära mig hur man byter olja... Kan iofs vara bra att veta!

Så, nu ska jag slappa, laga mat och läsa på lite mer om Spanien.
Bara tre veckor kvar nu!!!

Postat av: Sofia

Låter inte som någon höjdardag. Hoppas morgondagen blir bättre. Och behöver du byta olja igen, så kan du det iallafall. :)

2011-10-17 @ 21:19:18
URL: http://borninmay.blogg.se/
Postat av: Sanna

Så söta trosor!

2011-10-20 @ 14:52:06
URL: http://sannakumlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: